Recital is proud to publish the first album of American Gamelan composer Daniel Schmidt (b. 1942). Schmidt, who emerged in the Bay Area music scene in the 1970s, wove the threads of traditional Eastern Gamelan music together with American Minimalism (repetitive music). Schmidt was (and is still) a prime figure in the development of American Gamelan music – studying and colla...(展开全部) Recital is proud to publish the first album of American Gamelan composer Daniel Schmidt (b. 1942). Schmidt, who emerged in the Bay Area music scene in the 1970s, wove the threads of traditional Eastern Gamelan music together with American Minimalism (repetitive music). Schmidt was (and is still) a prime figure in the development of American Gamelan music – studying and collaborating with Lou Harrison, Jody Diamond, and Paul Dresher. He currently is a teacher at Mills College, teaching instrument building. The recordings on Flowers date from 1978 – 1982, selected directly from Schmidt’s personal cassette archive. It holds two studio tracks, along with two live performances. The first track, Dawn (commissioned by composer John Adams), employs an early digital sampler provided by Pauline Oliveros. It holds the sound of a string quartet. The nature of this piece is breathtaking, an ocean of strings pulsing beneath the gliding bells of the gamelan – such a lovely interplay. Furthermore, the title track, Flowers, features the addition of a rebab, a traditional bowed instrument, which reels through the piece, netted and taught. The final two works are strictly gamelan compositions. Ghosts is a a dynamic piece; rife with dexterous euphoria- it well displays the skillset of the percussionists heard on the LP. The closing work, Faint Impressions, is a somber elegy. Demonstrating the fragility and grace possible with the gamelan; sounding almost as an evening piano sonata. This is album is unique document from an under-represented movement of American New Music. An account of the curious beauty and woven emotions hidden within resonating pieces of metal. 1970年代、サンフランシスコ・ベイエリアの現代音楽シーンに現れたダニエル・シュミット(b. 1942年)は、アメリカのミニマリズムと伝統的なガムランをミックスさせた作曲家。ルー・ハリソン、ジョディー・ダイアモンド、ポール・ドレシャーとコラボレートし、アメリカにおけるガムラン音楽の発展に寄与した主要な存在である。現在、彼はミルズ・カレッジで楽器製作を教えている。「In My Arms, Many Flowers」は、1978年-82年の間に録音されたシュミット自身のパーソナルなカセット・アーカイヴから選ばれた、2つのスタジオ録音と2つのライブ・パフォーマンスで構成されている。ジョン・アダムス委嘱による "Dawn" は、ポーリン・オリヴェロスから提供されたデジタル・サンプラーを使った曲で、弦楽四重奏のサウンドを感じることができる。滑らなガムランのもとで波打つ弦の海──息をのむほど美しいインタープレイ。続くタイトル曲では、伝統的な弦楽器ラバーブがフィーチャーされている。後半の2曲は、忠実なガムランのコンポジション。"Ghosts" は、彼の精巧なスキルがよく表れた、多幸感に満ちたダイナミックな曲。"Faint Impressions" は、暗く沈んだ哀歌。夕刻のピアノソナタのように鳴り響くこの曲は、ガムランが有する可能な限りの繊細さと気品を実証してみせる。このアルバムは、共鳴する金属の断片に隠された複雑な感情と不思議な美しさを映し出す、アメリカ現代音楽に埋もれたムーブメントのユニークなドキュメントである。 - Recital
曲目
· · · · · ·
And The Darkest Hour Is Just Before Dawn (Studio Recording) 12:32
In My Arms, Many Flowers 7:16
Ghosts 13:59
Faint Impressions 10:30
And The Darkest Hour Is Just Before Dawn (Live Recording) 16:36
0 有用 血男孩 2020-04-05 18:26:13
这张在2016年发行的专辑收录了美国甘美兰音乐大师Daniel Schmidt在1978 – 1982的五首作品,其中三首为现场录音,两首录音室作品。Daniel作为甘美兰音乐发展的重要人物在70年代将传统的甘美兰音乐与美国极简主义音乐融合,延续了传统音乐的生命力。也正是如此,这张发行刚一面世就被众人称赞,甚至三版限量的黑胶唱片全部售光(我很幸运的买到了)。它是珍贵的声音和历史的记录,谱写了在共振... 这张在2016年发行的专辑收录了美国甘美兰音乐大师Daniel Schmidt在1978 – 1982的五首作品,其中三首为现场录音,两首录音室作品。Daniel作为甘美兰音乐发展的重要人物在70年代将传统的甘美兰音乐与美国极简主义音乐融合,延续了传统音乐的生命力。也正是如此,这张发行刚一面世就被众人称赞,甚至三版限量的黑胶唱片全部售光(我很幸运的买到了)。它是珍贵的声音和历史的记录,谱写了在共振金属片下隐藏的情感和神秘的美。(discog上还有第三版的转卖:https://www.discogs.com/Daniel-Schmidt-And-The-Berkeley-Gamelan-In-My-Arms-Many-Flowers-/release/12366313 ) (展开)
0 有用 奥奥没有利利 2022-06-30 15:53:47
世界音乐
0 有用 钢筋混泥土 2023-11-06 11:07:29 浙江
越听越喜欢
0 有用 EraticMagician 2020-03-20 15:50:44
这么听听世界音乐比爵士好入耳
0 有用 James 2020-04-25 23:55:30
Gamelan
0 有用 奥奥没有利利 2022-06-30 15:53:47
世界音乐
0 有用 Khaos 2021-04-08 00:24:22
Sir,鉴于身处佛教道教抑或其他宗教偏世俗化的国度,这点教系音乐太过熟悉且显得小儿科。
0 有用 fgp 2017-08-04 04:23:20
封面真是好看
0 有用 EraticMagician 2020-03-20 15:50:44
这么听听世界音乐比爵士好入耳
0 有用 未时 2020-04-22 12:33:50
这是什么神奇的种类!好好听!